Sprzedaż towarów na serwisie aukcyjnym
W Polsce posiadamy dwie ważne sieci aukcyjne, których nie trzeba przedstawiać. Wolno je porównać do wielkiego sklepu, jaki posiada towary wszystkich firm z dowolnej dziedziny.

Dlatego oczywistym jest, że tradycyjne biznesy internetowe ustępują systemom aukcyjnym.

Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Po 1-sze koszty promocji naszego biznesu internetowego. Przyjmując że zależy nam na reklamie na kilkanaście haseł, to koszt pozycjonowania opiewa rzędu kilku tysięcy złotych. Aby pokryć koszty jednego pozycjonowania musimy mieć obrót rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Natomiast platformy aukcyjne proponują ich odbiorcom praktycznie darmową promocję.

Dlaczego praktycznie bezpłatną?

Serwisy aukcyjne pobierają kilka rodzajów opłat. Pierwsza kwota jest za wystawienie towaru na serwisie aukcyjnym. Kolejny rodzaj opłat to prowizja ze sprzedaży. Trzeci rodzaj opłat, jaki jest największy to wyróżnianie swoich aukcji. Ten sam towar oferuje mnóstwo osób. Więc jedynym ratunkiem wyróżnienia się wśród sprzedawców jest ulokowanie własnej oferty na samym początku listy.

Kolejnym aspektem, który przemawia za serwisami akcyjnymi to liczba potencjalnych kontrahentów. Dziennie są ich miliony, którzy sprawdzają portale w zamyśle znalezienia okazji. Wtedy właśnie oni pozwalają sprzedawcom generowanie wysokich zarobków przy użyciu dość małych nakładów sprzedaży.

Ostatnim aspektem, jaki powinien być wzięty pod rozwagę to doskonale zbudowany szablon graficzny aukcji. Dzięki niemu możemy zwiększyć swoją sprzedaż kilkukrotnie.
Sprzedaż towarów na serwisie aukcyjnym
Menu